دکتر رضا شیروانی بختیاری » پا » همه چیز در مورد جراحی افزایش قد
۷ دقیقه
عکس جراحی افزایش قد

همه چیز در مورد جراحی افزایش قد

آنچه می خوانید...

یکی از جدیدترین انواع جراحی زیبایی را می توان جراحی افزایش قد دانست. در طول این عمل، با استفاده از تکنیک های مدرن به طول قد فرد افزوده می شود. شما می توانید توضیحات دکتر رضا شیروانی بختیاری، متخصص ارتوپد در تهران در رابطه با این عمل را در ادامه این بخش بشنوید.

عمل افزایش قد چیست؟

در گذشته مردم فکر می کردند که راهی برای رفع مشکل کوتاه قدی وجود ندارد. امروزه با پیشرفت علم پزشکی و افزایش کیفیت تکنیک های جراحی ارتوپدی، می توان قد فرد را بلندتر کرد و به همین ترتیب به زیبایی ظاهری وی افزود.

بسیاری از افرادی که قد کوتاهی دارند، در رابطه با این موضوع ممکن است مورد تمسخر واقع شوند. بنابراین می توان گفت که یکی از مهم ترین ثمرات جراحی افزایش قد، افزایش اعتماد به نفس است.

مسبب اصلی رشد طولی، صفحات رشدی هستند که در انتهای استخوان‌ها قرار دارند و برای دختران بعد از شانزده سالگی و برای پسران بعد از هجده سالگی بسته می‌شوند.

اما رشد عرضی تا چهل و پنج سالگی نیز میتواند ادامه داشته باشد، چرا که در این نوع از رشد دیگر صحبت از صفحات رشد به میان نمی‌آید و فقط ضرایب استخوانی در این قضیه دخیل هستند.

میانگین قد در هر جامعه‌ای متفاوت است و باید به این موضوع توجه داشت که انسان فقط در صورتی به حداکثر پتانسیل طول قد خود دست پیدا خواهد کرد که سالم زندگی کند و از عوامل کاهنده‌ی طول قد دوری کند.

عمل افزایش قد

عوامل موثر بر اندازه قد چیست؟

  • ژنتیک
  • سبک زندگی
  • نوع تغذیه
  • نوع فعالیت ‌های روزانه
  • نوع فعالیت‌ های ورزشی
  • مصرف دخانیات
  • عدم وجود تعادل میان میزان کلسیم و فسفر
  • کمبود ویتامین‌ هابلوغ زودرس
  • کمبود خواب

برای انجام جراحی افزایش قد چه کسانی در اولویت قرار دارند؟

‌در واقع برای انجام این جراحی، افرادی در اولویت قرار دارند که از نا برابری و عدم تناسب اندام‌‌ های طولی بدن رنج می ‌برند؛ به عنوان مثال، در وهله ‌ی اول انجام این عمل جراحی به افرادی که رشد یکی از پاها کندتر از رشد دیگری اتفاق افتاده پیشنهاد می ‌شود.

  • اگر کوتاهی پای معلول بین یک تا دو سانتی متر باشد، می‌توان به جای جراحی، کفی داخل کفش قرار داد و اگر کوتاهی بین سه تا چهار سانتی متر باشد، می‌توان از کفی زیر کفش استفاده کرد.
  • انجام عمل جراحی افزایش قد بر روی انسان ‌هایی که مشکلات آناتومیک ندارند، فقط به دلایل سلیقه‌ ای انجام می ‌شود و اصلا جنیه ‌ی درمانی ندارد.

در این جراحی میزان قد چقدر افزایش می ‌یابد؟

به پیشنهاد متخصص ارتوپد، افزایش طول استخوان ران به میزان ۵ تا ۸ سانتی متر طی جراحی بهترین میزان آن است، چرا که افزایش طول یک استخوان بیشتر از این مقدار می ‌تواند مشکلات پیچیده‌ ای را به ارمغان بیاورد.
اگر کسی علاقه ‌مند باشد که طول قد خود را بیشتر از این میزان افزایش دهد، می ‌تواند حدودا یک سال بعد عمل جراحی جدیدی روی یکی دیگر از استخوان ‌ها اجرا کند.
عمل جراحی افزایش قد به روش استئوتومی (برش استخوان) در هر دو ساق یا هر دو ران انجام می ‌گیرد و دستگاهی از بیرون روی اندام مورد نظر نصب می ‌شود.
این دستگاه با گذشت زمان، فضای مورد نیاز برای ترمیم بافت استخوانی را ایجاد می‌ کند. بدن می ‌تواند در این محل تولید بافت تازه کند و امکان افزایش طول استخوان فراهم می ‌گردد.

راه افزایش قد

جراحی افزایش قد چگونه انجام می شود؟

روش های مختلفی برای انجام عمل افزایش قد وجود دارند. برخی از این تکنیک ها در گذشته باعث بروز مشکلات مختلفی برای فرد می شدند اما در عصر حاضر تکنیک های ایمن و بی عارضه ای برای پیشبرد روند این جراحی ابداع شده اند.

دکتر رضا شیروانی بختیاری به ایمن ترین و کم عارضه ترین روش ممکن، جراحی افزایش قد را انجام می دهند. این مسئله باعث افزایش آرامش خاطر فرد و گرفتن بهترین نتیجه از عمل خواهد شد.

این روش ترکیبی از اینترنال فیکسیشن (فیکس کردن داخلی استخوان) و اکسترنال فیکسیشن (فیکس کردن خارجی استخوان) است. ترکیب این دو روش می تواند به فرد داوطلب جراحی افزایش قد بیش ترین میزان افزایش قد را با بیش ترین کیفیت ممکن ارائه کند.

برای فیکس خارجی استخوان از دستگاه هایی موسوم به فیکساتور استفاده می شود. دو مورد از مهم ترین انواع این فیکساتورها را می توان دستگاه وگنر و الیزاروف دانست.

پس از کار گذاشتن دستگاه های تثبیت کننده، کورتیکوتومی استخوان انجام شده و پس از چند روز، پیچ متصل بر این دستگاه ها پیچانده می شود و به این ترتیب طول استخوان افزایش می یابد.

افزایش قد

روند افزایش قد به میزان روزانه یک میلی متر است. یعنی بعد از گذراندن مراحلی که در بخش قبل توضیح داده شدند، به طور روزانه یک میلی متر به طول استخوان افزوده می شود.

نتیجه نهایی جراحی افزایش قد را می توان افزایش ۵ سانتی متری طول استخوان ساق پا دانست. این افزایش قد به صورت تدریجی انجام خواهد شد و این نتیجه بدون تحمل عارضه و با حفظ عصب و عروق به دست خواهد آمد.

یکی از مهم ترین سوالاتی که در رابطه با جراحی افزایش قد برای کاربران سایت دکتر شیروانی بختیاری پیش می آیند، این است که آیا باید دستگاه های فیکساتور و پلاتین هایی که برای افزایش قد استفاده شده اند، تا همیشه در استخوان باقی بمانند؟

پاسخ این سوال منفی است. در حقیقت بعد از افزایش استحکام استخوان به میزان لازم و کافی، می توان دستگاه ها و پلاتین ها را خارج کرد.

بهترین مزیتی که می توان برای روش دکتر رضا شیروانی بختیاری در انجام عمل افزایش قد در نظر گرفت، این است که فرد می تواند بلافاصله چند روز بعد از جراحی حرکات خود را از سر بگیرد؛ یعنی راه برود یا روی پای خود وزن بگذارد.تص

عوارض و خطرات جراحی افزایش قد چیست؟

• یکی از مهم ‌ترین عوارض این عمل جراحی این است که ممکن است محل اتصال دستگاه خارجی به پوست ساق یا ران عفونت کند.
• بیمار در طول دوره نمی ‌تواند فعالیت سنگین انجام دهد.
• افرادی که این عمل جراحی را انجام می ‌دهند باید به طور ویژه ‌ای تحت مراقبت ‌های فیوتراپی قرار بگیرند چرا که اگر عضله ‌ای متصل به استخوان هدف به مقدار بیش از اندازه کشیده شود، به طور شدید منقبض شده و محدودیت حرکتی برای فرد ایجاد می‌کند.
• در مدتی که دستگاه بر روی پوستِ استخوان هدف قرار دارد، برای فرد محدودیت حرکت و درد ایجاد می‌شود.
• برای افزایش قد به میزان معقول یعنی ۵ سانتی متر مدت ۹ ماه زمان لازم است که این مسئله خود می‌تواند باعث ایجاد محدودیت‌هایی برای فرد در این مدت زمان باشد.
• این عمل به هیچ وجه برای افراد سیگاری پیشنهاد نمی‌شود چرا که در افرادی که دخانیات استعمال می‌کنند، سرعت افزایش قد بسیار کند است. متخصصین پیشنهاد می‌کنند که این عمل حداقل سه ماه پس از ترک سیگار انجام گیرد تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود.
• اگر کسی که حفره‌ی لگنی عمیقی ندارد این جراحی را انجام دهد، در آینده در پی افزایش قد، احتمال در رفتگی مفاصل متصل به استخوان ران وی به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند.

هزینه عمل افزایش قد چقدر است؟

از آن جا که عمل افزایش قد یک نوع جراحی زیبایی به حساب می آید، نمی توانید برای هزینه های آن بر روی بیمه درمانی حساب کرد. چرا که بیمه ها معمولا هزینه این نوع اعمال را بر عهده نمی گیرند.

در صورتی که بیمه تکمیلی داشته باشید و این بیمه هزینه عمل را پرداخت کند، می توانید از مزایای آن استفاده کنید. در غیر این صورت تمام هزینه جراحی افزایش قد بر عهده خود فرد خواهد بود.

به گفته بهترین پزشک ارتوپد، نمی توان بدون انجام معاینه و مشاهده نتایج آزمایش های استخوانی و مفصلی، در رابطه با هزینه عمل افزایش قد نظر داد. چرا که باید در ابتدا پتانسیل های فرد برای میزان افزایش قد و تعداد دفعات مجار انجام جراحی مشخص شوند تا بتوان میزان دقیق هزینه ها را تشخیص داد.

معرفی بهترین دکتر برای عمل افزایش قد در تهران

دکتر رضا شیروانی بختیاری، متخصص ارتوپد در تهران با استفاده از تکنیک ها و روش های جدید، ایمن و پیشرفته می توانند به شما برای انجام جراحی افزایش قد و داشتن قد بلندتر و ایده آل کمک کنند.

مهم ترین شاخصه بهترین جراح افزایش قد را می توان استفاده از به روز ترین و موثرترین تکنیک ها برای انجام عمل دانست.

دکتر رضا شیروانی بختیاری

فارغ التحصيل پزشكى عمومى از دانشگاه تهران فارغ التحصيل دوره تخصص ارتوپدى از دانشگاه فردوسى مشهد رتبه برتر آزمون بورد تخصصى سال ١٣٩٢ دوره تخصصى آسيبهاى ورزشى و ارتروسكوپى از ايتاليا ١٣٩٢

85 Responses
    1. نمیخوام دخالت کنم ولی همه ارزوش اینکه قدشون ۱۹۰ باشه، مگر اینکه برای فعالیت ورزشی همچین چیزی بخوای، که اون هم ۱یا ۲ سالی همین عمل از ورزش دور میکنه ادمو

  1. سلام من دختر و قدم ۱۶۰ و سالم هستم.آیا امکان افزایش قطعی قدم ۱۷۰ مقدور هست؟
    بدون عوارض خیلی خاص نسبت به اون ۵ سانت افزایش معقول

    1. مسلما همیشه احتمال عوارض وجود دارد، ما تلاش میکنیم بهترین کار رو براى بیمارانمون انجام بدیم

  2. سلام آقای دکتر من متولد ۱۳۸۳ هستم و قدم ۱۵۳ سانت هست میخواستم بدونم چیکار کنم قدم ۱۶۰ یا ۱۶۵ سانت بشه اگه راهنمایی کنید ممنون میشم؟

  3. جناب دکتر سلام

    بنده ۳۸ سال سن دارم و قد فعلیم ۱.۶۲ سانتی متره ….. با این اوصاف عمل جراحی برا رسیدن به ۱.۷۰ پیشنهاد میشه ؟؟؟؟

    لطفا هزینه و طول درمان رو هم بفرمایید ….

    در ضمن عارضه ای تهدیدم میکنه ؟؟؟

    1. سلام
      در هر مرحله جراحى افزایش قد ۵ سانت افزایش داریم. هر عمل جراحى خطرات خودش رو داره، ولى ما سعى میکنیم بهترین ها رو انجام بدیم

  4. سلام روز بخیر دکتر. من یک پسر ۳۴ ساله هستم. قدم حدودا ۱۷۷،۱۷۸ هست. یک مقدار خیلی کمی هم پانتز ساق پا دارم. میخوام ببینم آیا میشه با درمان پرانتز پا قدم بالای ۱۸۲،۱۸۳ برسه؟ و با عمل جراحی چند سانت میتونم قدم رو از اینی که الان هستم بلندتر کنم، نهایتا؟؟

    1. بله امکانش هست. در هر مرحله ی عمل افزایش قد میتونید پنج سانتی متر افزایش قد داشته باشید. در رابطه با پرانتزی بودن پاهاتون هم باید حتما قبل از عمل معاینه بشید تا ببینیم میزان مشکل اونقدری نیست که در روند و نتیجه ی جراحی پیچیدگی ایجاد کنه

      1. سلام. دکتر هزینه جراحی برای افزایش قد که قبلا هم براتون کامنت گذاشته بودم، چقدر میشه؟ هر ۲ پا باهم؟
        افزایش قد از چند تا چند سانت هست؟

  5. سلام اقای دکتر….. ببخشید میخواستم بدونم که ایا این عمل عمله رسیکی ای به حساب میاد و خطرات زیادی داره یا خیر…. درضمن میخواستم بدونم حد اکثر افزایش قد با این عمل چند سانته

    1. در هر مرحله میتونید ۵ سانتی متر افزایش قد داشته باشید ولی بعد از معاینه مشخص میشه که چند مرحله افزایش قد امکانپذیر هست.

  6. سلام اقای دکتر من پنج سال پیش عمل پا پرانتزی داشتم باوجود داشتن پلاتین در ناحیه زانو امکان انجام این عمل وجود دارد

  7. سلام من قدم ۱۵۰ هست و خیلی کوتاهه تا چقدر میتونم بلند بشم و هزینه عمل چقدر میشه و کجا انجام میشه؟

    1. سلام در هر مرحله ی عمل افزایش قد میتونید پنج سانتی متر افزایش قد داشته باشید. این که چند تعداد مرحله رو میتونید انجام بدید بستگی به نتایج آزمایش ها و تصویربرداری ها داره که شرایط بدنیتون به چه صورت هست.

  8. سلام من ۲۱ سالمه و قدم ۱۴۳ هست خیلی دوست دارم انجام بدم این عمل رو ولی از عملش میترسم ..میشه راجب عملش ببشتر توضیح بدین

    1. باید معاینه بشید تا بتونیم هزینه دقیق جراحی افزایش قد رو خدمتتون اعلام کنیم

    1. به اینستاگراممون دایرکت بدید. البته باید معاینه بشید تا بتونیم هزینه دقیق جراحی افزایش قد رو خدمتتون اعلام کنیم

  9. سلام و عرض ادب
    دکتر مردان ترنس طبیعتا چون در کالبد زنانه متولد شدن و قد کوتاهی دارن بعد از عمل تطبیق جنسیت میتونن با مراجعه به شما به استاندارد های قد مردانه برسند سوال اصلی اینجاست؛ مرد ترنسی که حدودا۱۶۶ هستش میتونه بعد از هورمون تراپی و انجام عمل تطبیق جنسیت به بالای ۱۸۶برسه یا حتی ۱۹۰؟ و چون هرمرحله ۵ سانت اضافه میشه و طبیعتا هر مرحله۹ ماه طول میکشه، اگر امکان افزایش این مقدار باشه طی چهار مرحله سه سال طول میکشه؟

    1. سلام بله امکان پذیره البته قبلش باید معاینه بشید و آزمایش انجام بدید. بعد از جراحی افزایش قد انجام هر گونه ورزشی مجازه

  10. سلام. وقتتون بخیر
    من ۱۸ سالمه و زانوی ضربدری درجه دو دارم و به خاطرش خیلی در عذابم اخیرا زانو دردای زیادی دارم حتما باید جراحی انجام بشه؟ با بریس اصلاح نمیشه؟

  11. سلام من قدم ۱۶۸ هست و میخوام با جراحی بشم ۱۷۸ لطف کنید بگید قیمت حدودی و میانگین چقدر میشه؟ لطفا اول یه قیمت میانگین بگین تا بعد برای ویزیت اقدام کنم

  12. سلام.آقای دکتر من ۱۸سالمه و قدم ۱۸۰هست..و پاهام از این نظر که یکی کوتاه و یکی بلند باشن مشکلی ندارن وسالمن خداروشکر..میخواستم بدونم میتونم قدمو به ۱۹۰افزایش بدم؟؟

      1. سلام من ۳۰ سالمه کمی پا پرانتزی دارم و پزشک تشخیص عمل داده
        با عمل قد من ۱تا ۲سانت افزایش پیدا میکنه
        آیا میشه با همین عمل درخواست ۳ تا ۵سانت افزایش قد داد؟
        با همین عمل زانو پرانتزی
        واین که اگه بشه عمل زیبایی حساب میشه؟

        1. با سلام هدف جراحى زانوى پرانتزى اصلاح شکل پرانتزى أست نه افزایش قد
          و درحدى اصلاح میکنیم که محور اندام نرمال بشود

    1. سلام باید معاینه بشید تا ببینیم چه میزان ظرفیت برای افزایش قد وجود داره بله میتونید ورزش رو ادامه بدین

    1. سلام اگر مشکل کوتاهی یکی از پاها وجود داشته باشه و عمل افزایش قد دلایل درمانی داشته باشه، پرداخت می کنن

  13. سلام وقتتون بخیر ۱۹ سال دارم و قدم ۱۷۳ هستش میخواستم از شرایط عمل با خبر بشم و عوارضش ممنون میشم راهنمایی کنید و چقدر بعد عمل افزایش قد پیدا میکنم

  14. سلام دکتر وقت بخیر
    من دخترم و ۱۷سال سن و قدم ۱۵۹ هس امکانش هس بشم ۱۷۰با عمل‌ و اینکه ایا عمل محدودیت سنی داره یاخیر متشکرم

  15. سلام وقت بخیر و خسته نباشید
    بنده قدم ۱۷۲ هست و ۱۷ سالمه چند سانتی‌متر میتونم افزایش قد داشته باشم؟
    ممکنه قدم ۱۸۵و یا بیشتر بشه؟
    و البته فرایند درمان چه مدت خواهد بود؟

    1. سلام
      در هر مرحله جراحى ۵-٧ سانت میتونیم افزایش قد داشته باشین و کلا ٢ مرحله انجام میشود ( مجموع ١٠-١۴ سانت)
      فرایند درمان ۴-۶ ماه

  16. سلام و خسته نباشید من ۳۶ سالم هست و قدم ۱۵۷ میخواستم ببینم امکانش هست با عمل به ۱۶۴ برسم و این که طول دوره درمان چند ماه هست و اون دستگاه که نصب میشه تا چند وقت میمونه ؟؟ و این که خودتون با توجه به شرایط و آزمایشات تشخیص میدیدی که از ران بلندتر بشیم یا از ساق؟ تشکر از پاسخگوییتون

    1. با سلام
      مجموع ١٠-١۴ سانت افزایش قد داریم
      هر مرحله ۵-٧ سانت
      ۴-۶ ماه از عصا براى راه رفتن استفاده میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =